400 drix!

Igår jobba jag och Sebastian på ett bröllop som hölls på annedal. Hälften var bönder och alla var helsköna :-D Jag blev uppbjuden av toastmastern efter några timmars arbete, det hade inte varit en sådan pinsam situation om andra hade dansat just i detta tillfälle. Men såklart vi dansa på den tomma ytan medan alla, precis alla kolla på! Haha :D

Som om inte det var tillräckligt så friade brudgummens 70-åriga far till mig, han såg ut som en sån där snäll sjöman så sa att om han bara hade varit några år yngre ;) Iallafall rulla allt på, trots all arbete hade vi himlans kul och umgicks och tog några drinkar med folket.

Kaffeflickan, Svenska pigan och Blandarn var smeknamnet jag fick för denna natt.

Jag är en mästare på att blanda drinkar så folk stog på kö och sa ett ord, så skulle jag hitta på en ny drink för passande ord. Piggelinen och Marida var deras favoritdrinkar som jag skapa! *leeer*
Blev 1100 rikare på denna roliga kväll, fick ju 400 i drix också och mycket beröm :D

Nog om detta, Vicky skjutsa hem oss till Sebastian och där satt vi och småprata om allt mellan jord och himmel, sen slockna vi båda till elva då David kom och väckte oss. Firade mammas 40 årsdag idag, passa på när det ändå var Mors dag :) Hon fick en urfin gammaldags vas med olika växter som jag valt ut, sen rita jag ett grattiskort. Min söta mamma blev så rörd att det föll några tårar :-D

Sen var vi ute i spåret och sprang ett varv, efter det har jag övningskört och ätit jordgubbstårta hos farmor och farfar, nu kollar jag på Bridget Jones dagbok. Hon är så himla klockren!


Min underbara mamma och hennes man håkan! Idag är det ju mors dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0